Colorfitness.hu bejelentkezés
Tóth Kriszta

Tóth Kriszta

Tóth Kriszta

Személyi edző

+36 20 956 9387

Pár éve lettem a sport, a fitnesz világ szerelmese. Észrevétlenül lett mindennapjaim része, motivációt adott és mindig újabb és újabb célokat, átsegítve ezzel életem legnehezebb időszakán. Amikor beléptem a terembe azt éreztem, itt jó nekem, teljesen kitudtam kapcsolni, csak magamra figyeltem és az edzésre koncentráltam. Talán a maximalizusomból adódóan jött a gondolat hogy beiratkoztam egy fitnesz iskolába, mert szerettem volna jól és tudatosan megtervezve végezni az edzéseket. Célom volt, hogy kihozzam magamból a maximumot amelyben Németh Dorottya kétszeres fitnesz világbajnok segített, nagyon büszke vagyok hogy pár hónapig az edzettjeként együtt dolgozhattunk. Ezalatt és a tanulás időszaka közben éreztem ez több annál mint amire gondoltam. Egyre jobban éreztem magam mint testileg mint lelkileg. Először magam miatt edzettem, de látva az eredményt egyre nagyobb lett bennem a vágy ezt tovább adni, másokat inspirálni és ezen az úton segíteni. Ez lett a célom, tanulni magas szintű képzéseken, így már tudatosan építkeztem. Egyik képzés jött a másik után, szomjaztam a tudást és élveztem a tanulást, ami nem volt mindig könnyű anyaként a munkám és heti 4 edzés mellett, de megtapasztaltam milyen az amikor valaki azzal foglalkozik amit szívből szeret. Örömmel tölt el ha a barátok, ismerősök az én példám által kezdenek el sportolni vagy ha az én tanácsaimat kérik az edzés vagy táplálkozás terén, mert tudják, a pozitív változás nem marad el.
A mozgás javít az életminőségen, pozitív hatással van a szívre, a tüdőre, az izmokra az ízületekre, a vérnyomásra és nem utolsó sorban a lélekre. Célom hogy mindezeket megtapasztald, élvezd az edzéseket és el tudd sajátítani a helyes mozgásmintákat amik a hétköznapi életünk elengedhetetlen részei. Motivációval, a tudásommal segíteni foglak hogy egy tudatosan felépített edzésterv segítségével elérd céljaidat.
A közös munka egy állapotfelméréssel illetve B-SWOT analízissel (mozgásminta szűrés) kezdődik amely egy nagyon jó kiindulási alap és amivel időről időre jól nyomon követhető a változás, a fejlődés. A prevenciót mindig szem előtt tartva az edzéseken az egyéni célok mellett főszerepet kap a mobilizáció, a stabilizáció illetve fontos része még a bemelegítés, a nyújtás, az SMR henger használata. Akár gerinc vagy funkcionális edzésről, akár Triplex tréningről® legyen szó olyan eszközök használatával tudom változatossá és színessé tenni mint például mini band, gumikötél, kis és nagylabda, egyensúlypárna, TRX, TRX Rip trainer, csúszókorong, bosu, X-CO, kettlebell, kézi súlyok.

Preventív gerinc tréning:

A gerinc testünk egyik legfontosabb része, a tartóoszlopa, ezért nagyon fontos vigyáznunk rá. A mozgásszegény életmódból adódó izomgyengeség, illetve még inkább a gyenge izomerő-állóképesség, a rossz vagy inkább nem létező testtudat a tartáshibák kialakulásának legfőbb okai. Ezek talaján mozgásszervi és egyéb megbetegedések jöhetnek létre, ezért fontos velük foglalkozni. A gerinctréning a fitneszórák egy speciális válfaja, mely a gerinc karbantartására fókuszál. Ennek megfelelően preventív, fokozatosan felépített, szimetrikus, egyaránt tartalmaz mobilizáló, stabilizáló, erősítő és nyújtó gyakorlatokat. Ajánlom kismamáknak és szenioroknak is. Sokféle eszköz (pl: gumiszalag, TRX, kézi súlyzó, fitball, bosu, egyensúlypárna) teszi hatékonnyá az órát.

Funkcionális tréning:

A természetes, a mindennapi életből vett mozgáshoz igazodik, az emberi alapmozgásokat gyakoroltatja. Egyidőben több ízületet, teljes mozgásláncot vesz igénybe. Komplexen fejleszti az erőt, a gyorsaságot, az állóképességet, a koordinációt, az egyensúlyt, a flexibilitást és a core-stabilitást. Ezen felül kiemelt célja a neuromuszkuláris (ideg-izom) kontroll fejlesztése. A saját testsúlyunkon kívül, szabad mozgást biztosító eszközöket használ (pl: medicinlabda, plyobox, rúd, TRX, kettlebell, bosu). Alapelvei közé tartozik a mobilitás és stabilitás fejlesztése illetve a helyes mozgásminta kialakítása. Lehet METCOM – HIIT (Tabata módszer) – HVIT – VIIT amelyek fő jellemzője a magas intenzitás és pihenő idő váltakozása, variációi. Lehetőség van pulzuskontroll mellett is végezni az edzést, ami által pontos képet kapunk, hogy milyen mértékű a terhelés és hogy az adott mértékű terhelés milyen hatással van a szervezetre.

CORE stabilizáció:

A CORE angol kifejezés, jelentése magot jelent. Az emberi test esetében a lumbális gerinc és a medence neutrális helyzetének izommunkával történő fenntartása hely és helyzetváltoztató mozgások közben, illetve e terület mozgásainak kontrollált kivitelezése. A helyes technikához a legtöbb sportmozgás esetében és a mindennapi életben végzett tevékenységeknél az kell, hogy az erő a csípőből generálódjon és a feszes törzsön keresztül továbbítódjon. A CORE stabilizációnál nem lesz „látványos” az eredmény, mert nem az izomerő növelése a cél, mégis elengedhetetlen szükség van a fejlesztésére. Megoldás lehet a deréktáji panaszok csökkentésére. Elengedhetetlen a teljesítményfokozáshoz és a sérülések megelőzésében. Rendkívül színessé lehet tenni az órát olyan eszközök használatával mint például az egyensúlypárna, bosu, nagylabda, henger, TRX RIP trainer.

Triplex training®:

Egy modern szemléletű, orvos-és sporttudományi eredményekre, valamint a programot kidolgozó gyógytornász saját tapasztalataira épülő mozgásprogram. Nem gyógytorna és nem fittségi edzés. Célja, hogy a mozgásminták (újra-) tanításával megszüntesse a derékfájást kiváltó diszfunkciókat, illetve hogy felkészítse a mozgásrendszert a mindennapi és további sporttevékenységek fájdalommentes végzésére. A helytelen testhelyzetek hosszú ideig való fenntartása, illetve a helytelen mozgásminták rendszeres, többszöri ismétlése a gerinc körüli képletek túlterhelését, hosszú távon akár azok károsodását okozzák. Ezért a helyes mozgásminták gyakorlása, a szakszerű edzésprogramok segíthetnek a gerincbántalmak megelőzésében. Ha pedig már kialakult, akkor a mozgásminták rendezésével, a mozgásrendszer idegrendszeri irányításának „újraprogramozásával” tudunk hatékony segítséget adni.

A mozgásprogram 3 lépcsőből áll:

  • mobilizáció
  • stabilizáció
  • mozgásminta tanítás

A Triplex training® alapvetően a deréktáji panaszokkal küzdők számára kidolgozott, aktív mozgásprogram, de azok számára is tökéletes, akiknél nincsenek tünetek, panaszok, viszont egészségtudatosságuknál fogva szeretnék a mozgásrendszerüket felkészíteni a nagyobb terheléssel járó edzésekre, sporttevékenységekre vagy csupán a fájdalom megelőzése a céljuk.

Végzettségek:

  • IWI Nemzetközi Fitnesziskola
    • Fitness Instruktor (2017)
    • Sporttáplálkozási és táplálék-kiegészítési tanácsadó (2017)
  • Almásy Mozgásakadémia
    • Gerinctréner (2017)
    • Funkcionális edző, B-SWOT analízis (2018)
    • CORE stabilizáció (2018)
    • TripleX tréner (2018)

Bejelentkezés

Elfelejtetted a jelszavadat?   Elfelejtetted a felhasználónevedet?