Belépés

Belépés Bezár
colorfitness.hu / Color Astoria Fitness / Indoor Cycling / spinracing

Indoor Cycling / spinracing

Indoor Cycling / spinracing Indoor Cycling / spinracing

Az Indoor Cycling nagy stabilitású, különleges kormánykiképzésű, lendkerékkel ellátott speciális teremkerékpárokkal végzett csoportos edzés, melynek fontos eleme a zene.
Óriási előnye, hogy egyszerű: kerékpározni szinte mindenki tud és nem igényel különösebb ügyességet, (pláne, hogyha a bringa szilárdan áll a földön: így még a felborulás veszélye sem fenyeget...) nagyon hatékony állóképesség fejlesztő és nagy kalória felhasználású edzés. Izület kímélő és változatos, koreografált óra. Szórakoztató, mert egyesíti az aerobik és a kerékpározás előnyeit.
(Ha azt hiszed, hogy az Indoor Cycling egyszerű tekerés egy kerék nélküli bringán, miközben csak és kizárólag a lábad fárad el, és tök unalmas: tévedsz.)

lemond revmaster spinning spinracig indoor cyclingMotiváló tényezők: a jó zene, a speciálisan erre képzett edzők.
A különböző szakaszokat és gyakorlatokat - az aerobik órákhoz hasonlóan - a résztvevők az edzői utasításokat követve zenére végzik. (Azért van az oktató, hogy Téged rávegyen arra, hogy kiállj a nyeregből, és úgy tekerj, mint az őrült, hogy ráfeküdj a kormányra, miközben "hegymenetben" mész: dolgozik a karod, a vállad, a hát- és hasizmod - el fogsz fáradni, hidd el.)
Legerősebb hatása a fenekedre és a lábadra van, pont arra, amire a lányok oly kényesek... :)

A program rendszerint különböző intenzitású szakaszokból épül fel.: A bemelegítésül szolgáló első néhány perces, kis ellenállású és közepes fordulatszámú pedálozás után nagy sebességű sprintek, lejtőmenet, közepes sebességű síkmenetek és lassú fordulatszámú hegymenetek váltogatják egymást. A tréner utasításának megfelelően választják meg az edzeni vágyók az ellenállás nagyságát, ezzel szabályozva a fordulatszámot. (Kis ellenállás = sík terpen való bringázás, nagy ellenállás = hegymenet. Egyszerű, mint a kavics :)

A program, hasonló módon "koreografált" is lehet, mint egy aerobic-óra. A kerékpáron azonban természetesen nem aerobiklépéseket kombinálunk, hanem ülve és állva kerékpározva, a súlypont áthelyezésével, karhajlítás-variációkkal és karkombinációkkal alakíthatjuk ki a programot.

Az Indoor Cycling előnyei:

  • fizikailag és mentálisan is jó közérzetet biztosít
  • hatékonyan megdolgoztatja a szív- és keringési rendszert
  • kíméli az ízületeket - kortól és testsúlytól függetlenül
  • bárki számára könnyen elvégezhető
  • egy óra alkalmával akár 800-900 kCal-t is felhasználhatunk.

Az Indoor Cycling kifejezetten ajánlott azoknak, akik sok időt töltenek az íróasztal mellett ülve, mert ez a mozgásfaorma jól megdolgoztatja-megerősíti a hátat. Fontos eloszlatni azt a tévhitet, hogy a Indoor Cycling edzések következtében megnagyobbodnak a combok. Ez NEM IGAZ!

Az órák változatossága és a sok magas sebességű tekerés erősít, formál, de nem izomtömeget növel! Tehát nem kell a lábizomzat erőteljes vastagodásától tartani, ellenben a farizomzat csodás formákat vehet fel a gyakori Indoor Cycling edzésekkövetkeztében!

Várunk Téged is!